Ősz

Tél

Tavasz

Nyár

A szezon legjobb ízei várnak rád éttermeinkben

Szezonálisan táplálkozni magától értetődő volt még nem is olyan régen. Azt ettük, ami éppen termett, érett a kertben, a szomszédban, vagy megvettük a kistermelőktől a piacon. A gyorsuló világ és az anyagi jólét szép lassan csorgatta be először a primőröket, aztán a messzi földről érkezett különleges alapanyagokat. A sokat utazott vagy erővel érlelt zöldségek és gyümölcsök sok esetben nagyon hasonlítanak természetes társaikra, tápanyag tartalmuk és nem mellesleg ízük viszont messze elmarad attól. A messzi földről érkezők esetében az ökológiai lábnyom sem elhanyagolható tényező.

Épp a fenti okok miatt éreztük úgy, hogy

ünnepeljük kicsit a szezonalitást!

„Évszakok” promóciónk egy teljes éven keresztül kíséri végig ezeket az alapanyagokat. Keresd az Évszakok jelölőt pultjainkban! Ezek mutatják meg, hogy mely fogásokhoz használtuk fel őket. Asztalainkoz ülve olvashatsz is ezekről néhány mondatban, és minden alapanyag szezonjában megosztunk veletek néhány receptet is, melyeket otthon is elkészíthettek magatoknak, vagy a családnak.

Tavasz

Tészták

Hello tavasz! Március középső és második felében a különféle tészták lesznek fókuszban. A tészta rendkívül sokoldalú, könnyen elkészíthető, ízletes fogás, ami instant energiával tölt fel. Variációinak száma gyakorlatilag végtelen.

Tél

Böjt

A farsangi szezon végeztével koncentráljunk már a tavaszra, a megújulásra! A kora tavaszi időszak jellegzetesen a megtisztulás, újjászületés időszaka. Böjti szezonunk alatt a húsmentes ételekre koncentrálunk, tarts velünk! Készítsd el otthon kedvenc húsmentes fogásainkat, várjuk együtt a tavaszt!

Farsang

Lassan araszolunk kifelé a télből, bár meg sem jött igazán. Legtöbbünk viszont már a tavaszra áhítozik, így akármilyen is volt a tél, mennie kell! A farsangi időszak zaja és bolondos ételei már erről szólnak. Kóstold meg farsangi finomságainkat, mint a részeges húsok, és készíts házi farsangi fánkokat!

Gőzgombóc és bécsi szelet

A téli hidegben szükségünk van a kalóriadúsabb ételekre, ezért elsősorban olyan ételeket ajánlunk figyelmedbe, amelyek finomak, ízletesek és biztosan feltöltenek energiával egy kellemes síelős nap vagy zúzmarás téli séta után. Készítsd el otthon az igazi, házi gőzgombócot, nagyon finom egy eredeti borjú bécsi után!

Vadhúsok

Aki a vadhús mellett dönt, biztosan nem csalódik. A vadhús - főként a fiatal példányoké - kimondottan sovány, és ásványi anyagokban, nyomelemekben és főként B vitaminban rendkívül gazdag. Rostjainak összetétele is finomabb, mint a háziállatoké, köszönhetően a szabad életvitelnek, sok mozgásnak és természetes anyagok fogyasztásának.

Lencse

Kedves újévi szokásunk január elején lencsét enni, hiszen a babona szerint a lencse a pénzérméket szimbolizálja, és minél többet fogyasztunk belőle, annál jobb lesz az anyagi helyzetünk az előttünk álló év során. Mi most egy hagyományos lencsefőzelék receptjét ajánljuk neked újévi jókívánságainkkal egybekötve. BÚÉK!

Halak, Kelt tészta

A legtöbb háztartásban a hal az ünnepi fogások szerves része, legyen az halászlé, rántott ponty vagy újabban lazac. Mi is több halat készítünk így az ünnep hajrájában, és továbbra is imádjuk a kelt tészták utánozhatatlan illatát. Töltsd le receptjeinket, és készítsd el otthon is ezeket a finomságokat! Kellemes ünnepeket kívánunk!

Káposzta, kelt tészták

Megállíthatatlanul közelítünk a karácsonyi ünnepek felé. Nincs is jobb annál, mint amikor a konyhánkat finom illatok járják be! Ezek közül is a legfinomabb illat talán a sülő kelt tészta illata. Hangolódj velünk az ünnepekre káposztás és kelt tésztából készült ételeinkkel!

Ősz

Pulykahús

Ha baromfihúsra vágyunk, a pulykahúst valamiért ritkábban választjuk, mint a csirkét. Pedig a pulykahús a bőre nélkül a legsoványabb baromfi húsunk, miközben arányaiban a legtöbb egyszeresen vagy többszörösen telítetlen (esszenciális) zsírsavat tartalmazza.

Kacsa- és libahúsok

Itt az ízletes kacsa- és libahúsok szezonja, benne a Márton nap, amikor is hagyományaink szerint lezárjuk a mezőgazdasági munkákat és elkezdünk Adventre készülődni. Két olyan recepttel készültünk nektek, melyben az igazi ínyencségnek számító kacsa- és libamáj kap főszerepet. Készítsd el ezeket az ételeket otthon is!

Sütőtök

Bár sütőtöknek nevezzük, és valóban legegyszerűbben így készítjük el, de ezen kívül is számos felhasználási formája létezik. Kitűnő krémlevest készíthetünk belőle, finom ivólé alapanyagként is, de egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a zöldségekből készült desszertek, így a sütőtökpite is.

A mi kedvenc receptjeink:

Szeretne többet megtudni cégünkről?
Vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal!